donderdag 24 november 2011

Dank je wel lieve oma




















Tijd heb ik altijd te kort maar ik denk dit voor de meeste onder ons geldt. En spijtig genoeg komen hierdoor sommige projectjes op de wachtlijst om daar heel lang te blijven staan. Een retro pulleke breien voor mijn zoon was zo één van die projectjes. Ik had zoals ik hier reeds vermeldde een mooie verzameling oude burda's    gevonden met retro kinder breipatronen in en met de nodige bollen wol was de planning om zo gauw ik een gaatje zou vinden ik aan dat pulleke ging beginnen. Maar dat gaatje was onvindbaar tot mijn lieve oma (van bijna 90 jaar) voorstelde om het pulleke voor mij te breien. En terwijl mijn leven gelijk een TGV voortdenderde kwam ze plots aanzetten met het pulleke. Lang leve de oma's.

20 opmerkingen:

  1. Oh, lang leven breiende oma's!
    Wat een mooie kleurencombinatie. En met die blonde haartjes erbij, perfect!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Schoon! Is het een kort, bondig en mailbaar patroon? Anders heb ik hier ook wel een breiende grootmoeder zitten...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heerlijk dat oma dit nog kan maken! Staat 'm mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @juffrouw sanseveria: het boekje is nu nog bij de oma want ze is zo lief om het voor mijn zus haar zoontje ook te breien. Maar zodra ik het terugheb wil ik het gerust inscannen en doorsturen

    BeantwoordenVerwijderen
  5. wat een geweldig mooie trui is het geworden , staat hem erg goed !!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi zeg..
    en wat een geweldig kapsel
    heeft jou jong!
    :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Maar zeg...zo lief en schattig van je oma. Wat een cadeau! Dat is er eentje om te koesteren zeg.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig pulleke! Ik heb ook wel interesse en een breiende oma :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Fijn zulke oma's! Een erg geslaagde trui is het geworden. Kleurt ook mooi bij dat witte haar!

    Vlijtig Liesje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. wauw! voor oma en de trui! en voor Lukas die er prachtig mee staat!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lang leve oma's! Zo wordt een ufo (unfinished object) een pracht exemplaar.

    BeantwoordenVerwijderen