maandag 4 februari 2013

Jong geleerd is oud gedaan.
























Nu komt de aap uit de mouw...misschien hadden jullie dit niet meteen verwacht maar eigenlijk is mamavanvijf best wel een stenge mama :-). En of deze gedwongen helpende handen op dit moment echt al tijdswinst opleveren laat ik in het midden maar ooit loont dit :-). Is het niet voor mij dan is het wel voor de kids zelf want tegen de dag dat ze het huis zullen verlaten zullen ze hun plan kunnen trekken. En tegen dan zal mamavanvijf heel fier op haar luie krent gaan zitten, heerlijk genietend van de rust en van een wasmachine dat maar 1x per week meer moet draaien :-)

19 opmerkingen:

  1. hihi das hier ook... de sokjes, washandjes, slabbers.... hun knuffles, das wat ze zelf uit de was doen en vouwen.... en dan wil deze mama de sokjes per paar ook nog gesorteerd per persoon... en na t vouwen graag in t juiste mandje.....
    zo trekken ze ook smorgens hun deken dubbel en recht.... doen de kleerdjes bij de was en de pyamatjes daar waar ze horen en zetten na t ontbijtje hun bordjes zelf in de keuken.... das niet alleen gemak maar scheelt ook een boel werk.... dat de oudste dr shirt neer kwakt en ik het op kan ruimen of dat ze het uittrekt en even in de wasmand stopt.....
    ze zijn nu 5,3,0 en op komst.... hopelijk houden we dit vol tot ze het als "gewoonte" doen hihi

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel groot gelijk.....ge kunt ze niet rap genoeg zelfstandig maken!
    Hier sorteren ze de sokken......en dat zijn er hier heeeeeeel veel!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goe bezig!
    Hier ook kleine werkjes als bed opmaken, tafel dekken, vaatwas vullen of legen, ... en vandaag had grote mini op school schoenen leren poetsen. Thuis gekomen had ze er nog niet genoeg van! Ze kon haar enthousiasme zelfs op kleine mini overzetten. Nooit meer vuile schoenen dus!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh maar hier wordt ook flink geholpen door de kinders, die was is een neverending story hé....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hahah, goed bezig!

    En geweldige foto´s

    liefs,
    Samantha

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En hoe vond ze het toen het uiteindelijk allemAal mooie stapeltjes waren.......net zo trots als mama?

    Groetjes saskia

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wow wat een berg! Hier mamavan1 (bijna2) maar ik ben ook streng en hier wordt ook geholpen in het huishouden. Al heeft het hier geresulteerd in een zwaar neurotisch meisje haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow dat is een beste berg :).. En ik vind 2 al mega druk...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Oei, haha, wat een berg! Groot gelijk dat je ze mee laat helpen, al doende leren ze het :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grote meisjes zijn die geworden in tussentijd!
    En dat kan geen kwaad, hé. Een beetje helpen.
    x

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En dan mag mama van vijf babysitten op de vijfentwintig kleinkinderen :p

    BeantwoordenVerwijderen
  12. goed bezig haha, met zoveel was is een btje hulp ook wel lekker hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zeker, dat is een goed idee. Ik had hier van het weekend één aan het afwassen, toen ze klaar was ging alles weer in het afwaswater en wist ze niet meer hoe het moest, hmmm, daar moet nog wat aan geschaaft worden :P

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Volgens mij worden kinderen niet slechter van helpen in huis. Lijkt me heel normaal, we zijn hun werkster toch zeker nit?

    BeantwoordenVerwijderen
  15. :) Ik moest dat vroeger ook van mijn moeder. Op een gegeven moment was het ophangen en opvouwen en -ruimen van de was mijn huishoudelijke taak. Moet zeggen: heb er nu ook totaal geen hekel aan en het gaat super snel. Hoewel ik natuurlijk geen gezin heb met 5 kinderen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. hahaaa, zalig!!
    Hier ook veel te veel draaiende wasmachines en droogkast!!
    Feit is wel dat mijn dochter ook al mee de lakens plooit en ze doet dat goed!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Bij ons hebben de kids ook allemaal een taakje,ze moeten dagelijks zelf hun bed rechttrekken, kamer opgeruimd houden en vuile was en pyama's op hun plaats.Voor hun duurt dat een 10-tal minuutjes per dag, maar met 6 kids scheelt dat anderhalf ur voor mij. In het weekend en vakanties krijgen ze nog een klein jobje erbij, behalve als er veel huiswerk of examens zijn, want dat is belangrijker voor mij.en ze doen tot nu toe allemaal goed hun best op school.

    BeantwoordenVerwijderen