donderdag 17 april 2014

Owl my god!

Zonder overdrijven...dit is het eerste beeld dat je ziet als je bij ons binnenkomt. Gelukkig zie ik het de helft van de keren niet hoe belachelijk vele kinderschoenen dat er onder de trap liggen tot er weer iemand bij ons binnenkomt die begint te lachen bij het zien van onze eigen schoenenwinkel. En dan bedenk ik plots....het zijn er toch wel heel erg veel. Maar ja, ze hebben winterschoenen nodig (en met dat wisselvallig weer steek ik ze liever nog niet weg), ze hebben zomerschoenen nodig, ze hebben pantoffels nodig (bij ons zijn het crocs) en sneeuwschoenen (die op zolder liggen) sportschoenen en speelschoenen en.... dan bedenk ik bij mezelf..ach ja ik heb 5 kids dus die 50 paar kinderschoenen horen er eenmaal bij, nu alleen nog de kast zoeken die daarbij hoort :-)

19 opmerkingen:

  1. Ik zal je eens vertellen hoe wij hier onze schoenen opbergen ( 10 kinderen)
    :)

    Wij hebben een ( eigenlijk 2) expedit kasten van IKEA gekocht....deze staan tegen de langste muur van onze gang.....daar hebben we allemaal mandjes ( bakken) ingezet...ieder kind heeft 3 bakken boven elkaar ( 2 voor schoenen, eentje als eigen plekje voor persoonlijke spullen)......de overige vakken, daar zitten mutsen, sjaals,ed in.....
    Op deze manier alles netjes uit het zicht en geen gezoek meer naar ' die andere schoen'.....en fenomeen dat je waarschijnlijk wel bekend is....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geniaal systeem, dat klinkt zelfs al enorm ordelijk!

      Verwijderen
    2. Inderdaad een goed systeem. Hier ook van Ikea een kast met ieder 2 eigen bakjes, één voor schoenen en één voor hun mutsen, sjaals... Alleen....als ze hun schoenen daar dan ook eens zouden inzetten als ze ze aan gehad hebben...niet dus :-(((. Met als gevolg toch heel veel rondslingerende schoenen...

      Verwijderen
  2. Mooi en ik vind t niet te veel☺ wij verzamelen ook in ieder zijn eigen bak. Lekker overzichtelijk!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Het ziet er wel vrolijk uit zo, met al die kleurtjes. Wij hebben een schoenenrekje. Maar daar zouden er niet zoveel op passen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. haha, gelukkig zetten de oudsten bij mij hun schoenen op hun eigen kamer, anders was ons halletje onbegaanbaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Pfffieoe , het zweet breekt mij uit als ik bedenk dat het maar een kwestie van een paar luttele maandjes / weken nog is tegen dat de jongste 2 hier ook schoenen nodig hebben ... en er dus ook voor 5 kids een verzameling hier zal staan .
    Met 3 kids past het nog net onder de trap op een zelfgemaakt systeempje met planken boven elkaar . Dat sluit met een deur , dus mooi uit het zicht .
    En hier viel het tot nu toe ook nog mee omdat we nog maar met 2 vrouwen tussen 3 mannen zaten ... laat ons zeggen dat daarin toch wel een verschil te merken is qua hoeveelheid schoenen ;)
    Dus ik hou mijn hart al vast voor als de 2 kleinste dames ook een eigen mening krijgen daarover ;)
    En nu valt mijn frank ( euh euro ) dat de man des huizes hier meer schoenen bezit dan ik tegenwoordig . Hmmm ...

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. bij mij zijn de dochters inmiddels 16 en 18 ( ik heb ook nog 5 jongens) , dan zijn er nog wel meer schoenen per persoon. En vergeet de laarzen, skeelers en schaatsen niet (hoewel die laatsten er bij ons niet veel zijn en skeelers ook al minder)

      Verwijderen
  6. Ik zit gewoon te genieten van het plaatje... ;)
    Groetjes Lies van Theemuts

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Whahaha en ik maar denken hoe krijg ik al die schoenen in de schoenenkast XD

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Hihi. Bij ons is die chaos in de garage. Het is de bedoeling dat daar kasten komen zoals Juffra Toertjes zegt. Alleen zijn we nog niet achter die kasten geraakt in de Ikea...

    BeantwoordenVerwijderen
  9. het is een geweldig plaatje! Ik heb maar 2 kids maar die hebben samen echt wel veel schoenen (waarvan de helft waarschijnlijk niet meer past). Dochter van (bijna) 14 heeft een expedit kast op haar kamer waarvan 2 vakken met manden gevuld met schoenen dus, die van zoon staan onder de kapstok en in zijn kamer en en en nou eigenlijk overal haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jeetje, dat zijn er er echt heel erg veel! Ik heb ook vijf kinderen, maar zoveel schoenen hebben wij toch niet rondslingeren.

    Huisvlijt

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Worden de te kleine schoentjes gedragen door de volgende in rij? Ik heb altijd horen zeggen dat dit niet aan te raden is omdat ieder voetje zijn eigen vorm heeft, maar wat is hiervan waar? Mijn jongste zou nu in de eerste schoentjes kunnen van de oudste maar twijfel nog...

    Hele leuke foto trouwens! Zo mooi opgeruimd!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik heb gehoord dat het verschil maakt hoe de schoen eruit ziet, is de zool schuin afgesleten bv dan is het minder wenselijk. Verder dat het voor een kindervoet niet zou uitmaken of een schoen al wel of niet gedragen is door een ander, voeten zijn flexibeler dan we denken. (ik heb vooral de kleine maatjes bewaard en laten dragen door de volgende )

      Verwijderen
    2. Ooit van orthopedist gehoord dat dit tot een jaar of 8 niet zo'n kwaad kan. Maar ik let er wel altijd op dat ze niet scheef zijn afgelopen...

      Verwijderen
  12. geweldige foto!
    en ik snap het gelijk hoor, die hoeveelheid.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. vrolijk! Maar de autist in mij panikeert al bij het zien van al die schoenen die ik dan ook elke dag zou moeten poetsen! Want ik poets Mila haar schoenen bijna elke 2 dagen...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Je wordt er instant vrolijk van, van zo'n kleurrijke schoenenwinkel! Alleen maar te hopen dat er geen zweetpatteekes tussen zitten!

    BeantwoordenVerwijderen