donderdag 16 oktober 2014

Getting inspired











































































Met nog 6 in te richten slaapkamers te gaan is een beetje inspiratie altijd welkom. En naast het pinterestwalhalla waar ik letterlijk uren in kan verdwalen blijven woonboeken ook nog steeds een zwak van mij. In mijn dromen heb ik een muur vol interieurboeken (en kookboeken en naaiboeken en fotoboeken en...:)) Maar van al die woonboeken staat met stip op één 'de japanse boekskes' van uitgeverij Paumes. Zaaaaalig gewoon. Ook al versta ik geen jota van de tekst, de prenten spreken boekdelen. Kleur, gestylde rommel, gezelligheid, creativiteit....noem het op en je vindt het allemaal terug in de selectie interieurs die de japanners hebben uitgekozen. En ik, ik kijk ernaar (belachelijk lang soms naar één foto :-)) om dan de Ipad erbij te grabbelen en wilde plannen te maken voor de volgende slaapkamer. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd :-)

9 opmerkingen:

  1. Amai. Ik ging net afsluiten toen jij je blog de wereld in stuurde. En hoe werd ik omver geblazen. Wauw. Jouw eigen 'kast' mag er wezen. OMG (goed bedoeld dan wel!). Ik twijfelde of ik de Stringkast zou kopen(ben al 14 dagen aan het rondsurfen)...ik heb al een rekje(waar ik dol op ben en al jaren had voor ik jouw blog ontdekte)...Maar nu ben ik OM.
    En ja. Ik verlies me ook in woonboeken en ik hou van kleur, veel kleur.

    En je doet mij ook besluiten dat ik nog heel wat spullen uit ons oude huis moet gaan halen zoals onze oranje retro lamp en onze oranje spiegel. Die zijn gewoon Wauw. Waarom liet ik ze achter?

    Heel inspirerende spot Mademoiselle Cornut.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo mooi! Ook je eigen kast! Waar vind je die Japanse boekjes? (An)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ze verkopen die in verschillende webwinkeltjes. Als je paumes googelt denk ik dat je een paar shops zult vinden. Grtjs

      Verwijderen
  3. ...en ik kan uuuuuren naar jouw foto's kijken, jij inspireert mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. tof jong die Japanse boekskes! Past denk ik perfect bij jou! Even kleurrijke en leuke foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik kom hier graag lezen én kijken! Zo'n mooie foto's, keer op keer!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hier ook zwaar fan van interieurboeken en -tijdschriften... Die Japanse boekjes kende ik nog niet; zullen ongetwijfeld op mijn 'kerst-verlanglijstje' komen! Dank je wel voor de tip!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik vind ze ook fantastisch de boekjes van paumes, in New York deze zomer vond ik een Japanse boekenwinkel met de volledige collectie, ik wist echt niet wat te kiezen ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Amai, wat een gigantisch afstofwerk moet die prachtige kast meedragen :)

    BeantwoordenVerwijderen