zaterdag 3 januari 2015

Mijn goede voornemens voor 2015



En als dat niet lukt dan heb ik er nog andere voornemens op mijn lijstje staan. Al is meer dan de helft wel gerecycleerd van vorig jaar ;-)

- Elke week mijn kilometerkes gaan lopen, en mij niet laten tegenhouden door een beetje regen.
- Minder suiker eten.
- Meer water drinken
- Meer biologische producten kopen en naar de markt gaan.
- Bewuster consumeren, en in het bijzonder minder kledij kopen uit goedkope ketens.
- Plan ouder worden.

Best heavy denk ik dan als ik ze overloop. Vooral omdat ik op dit eigenste moment koekjes aan het eten ben (aaargh!!!). Maar ok, als ik ze allemaal echt zou kunnen uitvoeren was ik ook een halve heilige, en dat is ook helemaal niet de bedoeling :-)
In ieder geval ze staan er nu zwart op wit en eind van dit jaar ben ik mezelf een evaluatie verplicht. Ik hou jullie op de hoogte!

Al ben ik ook wel benieuwd naar jullie voornemens. Kwestie om nog wat inspiratie op te doen :-)


10 opmerkingen:

  1. Mor seg. Dat is een goed lijstje. Toppunt is dat dat allemaal al eens op de mijne heeft gestaan en ik zal je mijn resultaten meedelen. 1) De kilometers lopen kon ik echt heel goed, maar zwangerschappen zorgden voor roet in het eten (maar wie weet stop ik ooit met kindjes maken want rennen vind ik nog altijd de beste therapie om het leven draaglijk te maken: o o:p) 2) Nee, dat lukte voorlopig niet. Veel te veel suikers in chocolade, één der verslavingen hier 3) Water drinken? Ja. Dat lukt redelijk want ik geef nog borstvoeding en water moet ! 4) Ja. Dat van dat BIO lukt hier nog steeds heel goed, maar naar de markt gaan niet meer. Vroeger woonden wij OP de markt, nu niet meer. 5) Ja. Dat lukt hier! Al heb ik ondervonden dat je in 'minder goed in je vel zitten periodes' het dus wel minder goed lukt en je aan hervallen doet (ik dus!) en de allerlaatste ben ik dus heiliger dan jou want ik heb zes Plan kindjes bij 3 verschillende instanties (Cunina, Sos kinderdorpen en Plan zelf; krijg ik nu een medaille : grapje!), maar nu voel ik mij wel schuldig dat ik ze niet vaak genoeg brieven stuur hoewel ik genoeg om handen heb met mijn eigen kinders (tevens een goed voornemen voor komend jaar: vaker brieven sturen!).
    Ik ben er op mijn eigen blog nog niet toegekomen om mijn eigen goede voornemens wereldkundig te maken maar ik deel ze alvast een beetje.

    1) Afvallen want ik wil 't leuk houden wat betreft kledij ,maar ook voor mijn hardwerkende echtgenoot
    2)Drie boeken per maand lezen
    3)Min. 1 keer per maand ergens gaan ontbijten of bruchen. Er was een tijd waar ik dit wekelijks deed. When did it go wrong?
    4)Minstens één date per maand (met mijn wettelijke echtgenoot uiteraard)
    5)Minstens één keer per maand mij oma's van 88 en 86 jaar bezoeken. Die zijn zo blij wanneer ze me zien dat ik er zelf blij van word, maar tot mijn grote schaamte zag ik beide oma''s afgelopen jaar slechts één maal. Een echte schande vind ik oprecht zelf.
    Al begrijpen ze dat zeggen ze zelf wegens het grote gezin, maar toch vind ik dat maar een flauw excuus. Want leven doe je maar één keer.

    Ik wens jou Anne een mooi 2015 toe met schone dingen en vooral (bijna)elke dag een Feest.

    Groetjes van Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goeie voornemens! Dat water drinken is hier een steeds terugkerend geval en lukt me nooit... En dat meer Bio kopen en consumeren wil ik in 2015 ook proberen, zeker weten. Met je 4de ben ik niet helemaal akkoord, want duurdere merken zijn ook niet heilig vrees ik... In elk geval is minder consumeren tout court altijd een goed plan :-)
    Het allerbeste voor 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede voornemens! Ik wil ook weer proberen meer naar de markt te gaan. Toen we in het centrum woonden deed ik dit wel maar nu we iets verder weg wonen schiet het er vaak bij in

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dat water drinken zou ik ook meoten doen ;-) Ik schreef net zelf een lijstje van voornemens maar ik denk tijd nemen, op zondag even offline gaan, imperfectie en niks moeten wel mijn belangrijkste dingen zijn :-)

    Enjoy 2015 :-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. oh ja en betere foto's nemen :) als ik naar die van u kijk kan ik er alleen maar van leren ;-)

      Verwijderen
  5. Ha gelijklopende voornemens als die van mij...alleen had ik dat van 3 keer in de week lopen er nog niet bij staan in mijn blogpost... Vooral het afvalloze winkelen en suikervrij eten (voorlopig toch... moeilijk jong!) hebben hier momenteel de bovenhand.
    Veel succes met je goeie voornemens!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi voornemens, succes ermee! Hier staan meer bewegen, minder snoepen, minder stof kopen en betere fotos voor de blog op het lijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk lijstje! Hier staan afvallen, meer me-time nemen en meer bloggen op de lijst :-)
    grtj Saartje

    http://saartjeathome.blogspot.be

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik had me niets voorgenomen. Maar door jouw lijstje te lezen bleef ik eraan denken. Uiteindelijk ook een lijstje gemaakt en op mijn blog gesmeten. Ben benieuw wat ik ervan terecht breng!

    BeantwoordenVerwijderen