donderdag 15 januari 2015

Snelle verjaardagstraktatie


Hoe hard ik ook tracht om aan alles op tijd te denken, toch sta ik geregeld voor voldongen feiten...zoals vandaag, als Lola plots tijdens het koken in volle avondspits vraagt wat ze morgen voor haar verjaardag mag meenemen om te trakteren in de klas...En dan sta je daar....helemaal uit het oog verloren en naarstig aan het denken hoe je je kan redden, want je dochter moeten ontgoochelen is niet direct een sterk plan. Wat heb ik in godsnaam in dertigvoud in huis?  En dan zie je plots die pakken stroopwafels in de kast en zie je satéstokjes en plots valt alles in de plooi en voordat je het weet heb je eetbare toverstafjes en een fiere, gelukkige dochter :-)

29 opmerkingen:

  1. Wauw, zo origineel en lekker, een eetbare toverster! Gelukkige verjaardag aan Lola!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha. Dat doet me denken aan die keer dat ik enkel van die zachte wafeltjes in huis had (0,69 cent voor een pak) en gelukkig ook nog wat bussen slagroom in de frigo. En dat mee gaf wegens tijdgebrek en efkens uit het oog verloren. Dat was een succes man! :-). Het hoeft niet duur of tijdrovend te zijn. Voor alles is een oplossing. Ik ben ook al eens op een ochtend gewoon bij de bakker langs geweest achter een geweldige taart uit de etalage. Kinderen zijn zo vlug content op dat vlak. Het maakt eigenlijk niet zoveel uit. Het moet gewoon een tikkeltje 'anders' dan 'anders' zijn. Een simpele hotelcake doet het ook goed :-).
    Maar eh. De eerste jaren als mama heb ik het wel gedaan hoor. Ik wou de anderen 'overtroeven', maar dat is met de jaren (en door noodzaak)toch verdwenen.
    Ik vind wel schoon.
    En natuurlijk alvast een hele toffe verjaardag voor LOLA.
    Weetje. Wanneer ze ouder zijn zijn ze ook gewoon blij met chips om mee te nemen. Een elfjarige moet gewoon 'scoren' en je kan dan echt meer af komen met iets origineels want de helft begrijpt dat niet of maakt grapjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Happy b*dat Lola. En amaaai!!! Dat was een snel plan van de mama. Ik durf wedden dat dit op veel traktaat ie lijstjes komt!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een tof idee!!! Hip Hip Hoera voor Lola !

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super plan! En blije kindjes...daar doen we het voor, he :) . Lieve groet en happy birthday voor je meisje!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmm, leuk en lekker! Ook een mooie snijplank!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Goed gevonden! Lekker en attractief.
    Onze jongens trakteren de laatste jaren allemaal op waterijsjes, ook in januari :)
    Iedereen blij èn melk- gluten- en wat dies meer zij- vrij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Happy birthday, Lola! Toptraktatie trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wow super traktatie! Het had zo van Pinterest kunnen komen, nu staat het er in ieder geval, ik ga hem onthouden :)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Super! When the plan comes together! Goeie ingeving en superlekker /-leuk resultaat :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Hier moet je een patent op nemen !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dit is zo briljant dat het volgens mij strafbaar is :D Wat een held ben jij zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Die ga ik pikken! Lang leve de grijze hersencelletjes !

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Superleuk idee! Wat zal Lola blij geweest zijn. Gelukkige verjaardag, Lola!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. O wow, wat een geweldige redding! En van harte gefeliciteerd!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. mmm. heb daar ineens nu ook heel veel zin in... leuk gevonden!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zalig die noodoplossingen die er zo goed gepland uitzien ;) !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Toffe traktatie heb je snel uit je mouw geschud!Wens haar nog maar ene dikke proficiat voor haar verjaardag.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Da's leuk gevonden seg! En hieperdepiep voor de dochter.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. leuke blog om te lezen! en zeker om weer terug te bezoeken ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Wat een leuk idee! :)
    Niemand die ooit zal geweten hebben dat je die traktaties uit het oog verloren was, het hoorde gewoon zo te zijn! :)
    Groetjes,
    Charlotte

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Super idee. heb het gepind en is mijn meest succesvolle pin. :-) ik heb het gewoon bij popcorn gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Super idee. heb het gepind en is mijn meest succesvolle pin. :-) ik heb het gewoon bij popcorn gehouden.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Halloooo, waar heb je toen stroopwafels gevonden? Ik was al in Colruyt, Delhaize, Okay ... maar niets te vinden :-(

    BeantwoordenVerwijderen