dinsdag 26 mei 2015

Kindvriendelijke restaurants in Brussel : Monk







Ooit had ik mezelf voorgenomen dat het hebben van kinderen mij niet ging tegenhouden om nieuwe ervaringen op te doen en dingen te ontdekken. Now way dat ik met mijn kroostrijk gezin enkel nog naar lunch gardens, binnenspeeltuinen of het ikea restaurant zou trekken. Dus hebben we van een nood een deugd gemaakt en ben ik op zoek gegaan naar de leuke, coole en kindvriendelijke adresjes in Brussel. Jullie kunnen dus hier op mijn blog met enige regelmaat de place-to-be's in het Brusselse ontdekken waar je perfect met je klein mannen naartoe kunt trekken. Enjoy :-)

En het eerste adresje waar we naartoe trokken is Monk in de Sint Katelijnestraat 42 te Brussel.
Als je een uitgebreide kaart zoekt moet je hier niet zijn. Als je daarentegen zin hebt in een lekkere spaghetti ben je op het juiste adres. Vintage interieur, vriendelijke bediening, goedkoop en lekker eten. Meer moet dat niet zijn. Alhoewel, ne cappucino als afsluiter maakt het helemaal af. Ge zijt een coffeechick of ge zijt het niet eh:-)

8 opmerkingen:

  1. Die pastasnoet van Fee. Geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ze zijn, in mijn ervaring tenminste, niet overdreven dik gezaaid, de kindvriendelijke restaurants in Brussel. Maar het toppunt van kindvriendelijkheid bevindt zich volgens mij een paar honderd meter verderop: de Chicago in de Vlaamsesteenweg: http://mademoisellefresita.blogspot.be/2015/03/go-chicago.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ziet er gezellig uit. Heb het genoteerd. Kan altijd van pas komen als we eens naar Brussel gaan.
    Ook benieuwd naar je volgende adressen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hihi, Ella haar manier van spaghetti rollen!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik ben ook PRO restaurants waar je je kinderwagen binnen kan rollen en er niet omgekeken wordt wanneer er een glas omgaat of er een kind er maar niet in slaagt om 1 minuut om zijn gat te gaan zitten ;-) en meestal gaat het goed maar mijn genieten van ons eten is er toch vaak niet bij bij ons :-) . Meestal zeggen we nogal snel: 'Ga maar eens buiten kijken wat er te doen is!'
    Het houdt ons ook niet tegen, maar anders zou het wel zijn.
    Als we al eens alleen uit eten gaan én er zijn kinderkes rondom ons én de ouders zitten hun te generen zeg ik meestal: ' Ach. We kennen dit! We hebben er tien!'
    Ik hoop dat ze hun dan eindelijk op hun gemak voelen want kinderen zijn kinderen !
    En ik moet zeggen dat ik zelfs nu nog zeg: 'Zit nu eens neer! Eet eens een beetje met je mond toe aub! Neem je vork !...'
    Maar we nemen ze mee! Hoe gaan ze het anders 'leren'.

    Goei groeten uit Bornem

    Sandra

    BeantwoordenVerwijderen
  6. In opperste concentratie met de tong uit de mond, zalig!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oeh ja, hier moet ik ook ns naartoe!

    BeantwoordenVerwijderen