woensdag 22 juli 2015

Dagje Antwerpen in het vizier? Hierbij mijn favoriete adresjes.







Aangezien we deze week een weekje kinderloos zijn hebben we ervan geprofiteerd om een dagje te gaan shoppen in Antwerpen. Alleen hadden we geen rekening gehouden dat er veel winkels gesloten waren op maandag. Maar aan de visa afrekening te zien waren er nog meer dan genoeg winkels wel open :-). Hieronder een paar van mijn favorieten.

1.Tinsel - Vlaamse Kaai 40
Eén van de vele leuke ontbijtadresjes die Antwerpen rijk is. Je kan er fantastisch lekker ontbijten en lunchen. Probeer zeker de pancakes! Opgepast het is een heel populair adresje waar je kan niet op voorhand kan reserveren. Maar zeker de moeite waard om je kans te wagen!

2.Sissy Boy - Nationale Straat 36/ Meir
Vanaf de eerst keer dat ik in deze winkel binnenstapte voelde ik direct dat ik en de Sissy heel goed gingen overeen komen :-). Het is dan ook één van mijn favoriete winkels om cadeautjes te scoren en ik kan mijn ook heel erg inspireren aan de styling van hun winkels. En als je een beetje een twijfelkont bent kan je ook steeds thuis verder shoppen op hun website.

3. In de Roscam - Vrijdagmarkt 12
Een klassieker onder de Antwerpenaren. Denk authentiek, gezellig en lekker koffie. Soms moet dat niet meer zijn! Moest ik in Antwerpen wonen dan werd In de Roscam zonder twijfelen mijn stamcafé. In de veronderstelling dat ik dan ook nog eens kinderloos zou zijn en zeeën van tijd zou hebben :-)

4.Moose in the city - IJzerwaag 10-12
Als grote Scandinavië fan kan het niet anders dan dat ik bij elk bezoekje aan Antwerpen even binnenspring bij Moose in the city. De referentie als je op zoek bent naar kledij, interieurspulletjes, boeken tot zelf reizen toe. Naast Moose in the city zit ook de winkel van Hay in een prachtig pand.

5.& other stories - Korte Gasthuisstraat 17
Voor mij op dit moment de winkel waar ik mijn inspiratie haal. En niet alleen van kledij maar ook van make-up, verzorgingsproducten en parfum. Recht tegenover vind je ook een filiaal van de COS. Ook een winkel waar ik heel vaak mijn goesting vind. Al moet ik daar toegeven dat er daar soms kleren zijn die voor mij net een beetje te experimenteel zijn :-)

6. Pitten en Bonen - Lombaardenvest 31
Voor de dagelijkse portie vitamientjes moet je hier zijn. Lekkere sapjes, smotthies en zelf fruitpap voor de liefhebbers :-)



9 opmerkingen:

  1. Niet lachen met fruitpap hoor. ;-) ik heb dat gegeten tot mijn 12de, njomnjomnjommmmm

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn gisteren toevallig in Antwerpen geweest,jammer dat ik toen jouw lijstje niet mee had.1 winkel hebben we ook gedaan,nl & other stories...maar in de toekomst ga ik daar zeker vaker vertoeven want mijn dochter gaat in Antwerpen studeren en op kot.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Coffe & Vinyl, in de Volksstraat 45 is ook helemaal top! En de broers van Julienne...
    Fijne adresjes, anders... Ik wil meteen vertrekken!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Fijne post! Ik woonde 2 jaar in de stad en kende nog niet alle adresjes. Nu woon ik weer in de Kempen. Tinsel staat al een tijdje op mijn te-bezoeken lijstje dus daar maak ik bij mijn volgende bezoek aan de stad zeker werk van! Van & Other Stories heb ik nog een cadeaubon en dan kan ik ineens een beetje shoppen! :) xo

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gij of ik in Antwerpen, da's eigenlijk hetzelfde. 😄

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Moet ik onthouden voor als ik ook eens een weekje kinderloos ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik moet toch ook eindelijk weer eens een keertje naar Antwerpen gaan. Bedankt voor de tips, ga ik bewaren.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. 'Moos in the city' staat ook nog op mijn lijstje van winkels die ik graag eens zou willen bezoeken. 'Rewind' vind ik zelf ook de moeite.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Toffe tips, ik moet dringend nog eens naar Antwerpen denk ik... ik vind wel één of ander excuus ;)

    BeantwoordenVerwijderen